ساره وجواز الصالونات - قصه مثيره باسلوب المحادثه 😉
داخل البيت من بابه رايح اشوف عروسة حد قالي عليها وشوفت صورتها وعجبتني والموضوع تقليدي جدا وحبدا المحادثة من اول مادخلت البيت
انا وابو العروسة
* السلام عليكم
- وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته .. أهلا وسهلا .. اتفضل
دخلت الصالون وكان معايا حاجة بسيطة وكنت لوحدي وده طبيعي في أول زيارة لاني اصلا مشوفتش العروسة ومعرفش حيبقى فيه قبول ولا لا
- مكانش فيه داعي تكلف نفسك
* لا أبدا دي حاجة بسيطة
وبدأ الكلام عن تعارف مبدئي عن شغلي وأهلي والاسئلة التقليدية في المقابله دي وكنت حاسس انه محرج من حاجة بس مش عارف ايه هيا ولما قعدنا ساكتين شوية قال أستاذنك قولت له اتفضل وقام ودخل جوة علشان يكلم
العروسة ويخليها تقعد معايا ودي المحادثة اللي سمعتها وانا قاعد في الصالون
- يابنتي ده عريس محترم وشكله إبن ناس
= بابا انا قولت مليون مرة مش عايزة اتجوز
- طب شوفيه ممكن يعجبك
= انا واخدة قرار ومش حرجع فيه ومش حشوفه
- انتى بترفضي العرسان وبكره سنك يكبر ومحدش حيعبرك
= أنا موافقة وعايزة اعنس
- انا غلطتي اني سبتك تشتغلي وكمان بتشتغلي طول النهار وبتنزلي الصبح بدري وترجعي اخر اليوم وسايبك رغم اني مش حارمك من حاجة
= بابا انا اقدر اكفي نفسي ومش بكلفك حاجة ومبسوطة كده
- وبعدين .. حتفضلي كده؟
= ايوه حفضل كده وانا مش عايزة أشوف عرسان تاني
- طب اطلع أقوله ايه؟
= قوله اي حاجة, انا مش حقابل حد
بعد شوية جه وهو محرج جدا
- اسف يابني مش عارف اقولك ايه
* متقولش حاجة انا سمعت كل حاجة .. ممكن طلب؟
- اتفضل
* تقولها تقعد معايا ربع ساعة , عايز اقولها حاجة مهمه
- ماانت سمعت
* قولها مش حتخسر حاجة ومش مهم تستعد وتلبس وكده هما ربع ساعة بس حقولها كلمتين مهمين وحمشي على طول جايز ده يغير تفكيرها
- ححاول معاها
وقام وانا مستغرب معاملته ليها وإنه سايبها على راحتها حتى في قرارها ده واي حد غيره كان جوزها بالعافية وقعدها في البيت من غير شغل وعجبني احترامه ليها وتفكيرها وإنه مش عايز يزعلها او يرفضها طلب رغم ان اللي بتعمله غلط
وده اللي سمعته
- ساره هو عايز يكلمك كلمتين ويمشي
= بابا أنا قولت ليك مش عايزة أشوف حد
- مش حتخسري حاجة لما تقعدي معاه ربع ساعة
طلعت من اوضتها وقالت له ماشي ولبست حاجة تغطي بيها شعرها
- ايه ده حتقابله بلبس البيت؟
= ايوه علشان يطفش بقى ونخلص
- خلاص انتي حره
دخلت عليا وقعدت قصادي
= افندم!
* اعرفيني الأول وبعدين احكمي
= واعرفك ليه وأنا رافضه الموضوع كله اصلا؟
* ورافضه ليه؟
= بيت واسره وعيال وجو أنا مش عايزاه اصلا
* ومين قالك إني عايز كده؟
= نعم! اومال عايز تتجوز ليه؟
* احنا حنكبر واهلينا مش حيعيشوا لينا العمر كله فنبقى سند لبعض ونكمل بعض
= انت بتقول ايه!
* حريتك حتعيشيها اكتر من دلوقتي ومش ححرمك من الشغل
= انت بتهزر ولا بتتكلم بجد؟
* أنا عارف إن مفيش راجل بيفكر كده في الزمن ده بس أنا كده
وقومت من مكاني وقعدت جنبها
= ممكن متقربش عن كده؟
* أنا قربت علشان حقولك حاجة مش عايز حد يسمعها
= قول
* العلاقة الكاملة مابين الراجل والست مش حعملها معاكي بس فيه حاجات تانية حعملها محدش غيري بيعملها
= انت جريئ اوي .. فيه حد يقول الكلام ده؟
* مش كلام بس وحاجات بعملها كمان محدش بيعملها
= حاجات زي ايه؟
* مش حينفع اقولها لان الناس بتشوفها حاجة وحشه
= مع انك شكلك محترم اوي وابن ناس ومش وش كده
* انتي فاهمه انا بتكلم عن ايه اصلا؟
= انك مقطع السمكة وديلها وبتاع بنات وكده
* لا طبعا انا مش كده
= ماهو طالما مش عايز تعمل حاجة بعد الجواز يعني عملت كل حاجة قبل الجواز
* انتي فاهمه غلط على فكرة
= فهمني
* انا غير اي حد اصلا فياريت بلاش تقارنيني مع اي حد انا ليا دماغي واسلوبي الخاص بيا وليا حياتي الخاصة, انا اصلا لا بفكر ولا عايز اعمل كده بس بعمل حاجات تانية
= نفسي أعرف الحاجات التانية دي إيه؟ .. انت بتكلمني بالالغاز
* بكره حتعرفي
= بص أنا موافقة مبدئيا علشان حاساك متفهم وممكن تفهمني
* انتي وافقتي علشان اطمنتي إن مفيش في دماغي اللي انتى خايفه منه واللي كل الرجاله بتعمله في الجواز
= انت فهمتني الزاي كده؟
* علشان فيه حاجات كتير متشابهه
= ياسلام .. أنت لما تعرفني حتندم انك جيت وقعدت القعده دي اصلا
* حنشوف
باباها جه وهيا قامت على طول ودخلت اوضتها وهو بيبص عليها ومستغرب من التغيير اللي حصلها بعد ماكانت متعصبه وصوتها عالي بقت هادية وساكته وباين عليها الرضا
وده كلامي معاه
- إيه الاخبار؟
* كلمتها واقتنعت
- عرفت تقنعها الزاي؟
* هيا كانت خايفة من الرجالة .. انت عارف بقى المسلسلات والافلام وهيا فاكرة ان كل الرجالة خاينين وبيهينوا الست وكده
- بس مش كلهم كده وانا كنت بعامل والدتها الله يرحمها كويس
* هيا مش مقتنعه بكده لحد مابقى عندها عقده من الرجالة وانا اقنعتها اني حعاملها باحترام واهتم بيها واحافظ عليها وحكون احن عليها من اي حد وهيا اقتنعت
- انا مش عارف اقولك ايه؟ .. دي عنيده ومش بتقتنع بكلام حد حتى كلامي
* أنا مش عايز غير كل خير ليها
- انت انسان محترم ولو فيه نصيب انا حكون مطمن وهيا معاك
* ان شاء الله خير وانا رقمي مع حضرتك واكيد حنبقى على تواصل
- بإذن الله
وقومت وسلمت عليه ومشيت
تاني يوم جالي تليفون من رقم غريب ودي المكالمة
* الو
= ايوه انا ساره
* ازيك ياساره
= أنا خدت نص يوم النهاردة
* ليه .. تعبانة؟ فيه حاجة؟
= ينفع تقابلني كمان ساعه؟
* فين؟
= في محطة ... في المترو
* ماشي
وقفلت الخط وانا مستغرب ان اول مقابله لينا حتكون في اكتر محطة زحمة في المترو والطبيعي اننا نقعد في كافيه هادي ونتكلم ونعرف بعض اكتر زي اي اتنين بيتعرفوا على بعض لاول مرة
عموما انا بالنسبة ليا مش مهم المكان وممكن بعدها نروح اي مكان نقعد فيه واكيد فيه سبب يخليها تقابلني في محطة المترو دي بالذات, عموما حروح واشوف
روحت محطة المترو زي ماتفقنا والمعاد جه وهيا لسه مجاتش وبتصل بيها مش بترد فبعت ليها على الواتس
* انا جيت من بدري على فكرة
- وانا جايه قبل منك
* طب انتي فين؟
- انا على الرصيف
* انا عند عربيات السيدات ومش لاقيكي
- لا أنا مش عندها
شلت الموبايل في جيبي ومشيت على الرصيف وانا بدور عليها في الزحمة لحد ماشوفتها اخيرا
كانت واقفه عند العربيات المختلطة ولابسه بلوزه قصيره وبنطلون ضيق وخفيف ومبين طيزها اوي وشباب حواليها واللي بيبص على طيزها بهيجان واللي بيمسك بتاعه وبيقربوا منها ومستنيين لحظة مالمترو ييجي علشان يتحرشوا بيها وروحت ليها ووقفت في الزحمة قريب منها وهيا متعرفش
المترو جه ولقيت زحمة وتدافع عند الباب وهيا مزنوقه وسط المتحرشين وكل واحد بيعمل اللي هو عايزه في جسمها وبعدين خدوها لجوة المترو وزنقوها جامد وكل واحد بيمد ايده ويلعب واللي يقفش واللي يبعبص وانا دخلت في الزحمه علشان اوصل ليها و ادافع عنها بس معرفتش من التدافع والناس اللي بتركب بالعافية والزحام بيزيد والمتحرشين حواليها من كل ناحية واخدين راحتهم معاها واللي واقف وراها حضنها من ورا بعد ماشبع بعبصه في طيزها واللي واقف قصادها حضنها من قدام بعد ماشبع لعب ودعك في كسها وبقت مزنوقه مابين الاتنين وازبارهم واقفه مابين رجليها بينيكوا فيها والناس بتزنق في بعض اكتر علشان فيه ناس مصرة تركب والباب مش راضي يقفل والاتنين زنقينها جامد وفرحانين بجسمها الابيض الجميل الطري اللي بقى متاح ليهم وانا شايفها ساكته وسايباهم ولما باب المترو اتقفل اخيرا كانت اتزنقت جامد اوي مابنهم كانها متفعصه ومش عارفة تتحرك وبعدين بدؤا يمارسوا معاها براحتهم طول الطريق واتفاجئت انها مبسوطة وبتفتح رجليها شوية علشام ازبارهم تتمكن من كسها وطيزها اكتر ويتمتعوا بجسمها الابيض الجميل اكتر واكتر
دخلت في الزحمة بالعافية لحد ماوصلت ليها لقيتها بتحك نفسها وسطهم ومبسوطة لحد مامارسوا معاها وجابوا شهوتهم ورغم كده فضلوا زانقينها من حلاوة جسمها وهيا بتقاوم وبتبعد عنهم علشان حد تاني يتحرش بيها وفجاة لقت بعبوص جامد دخل جوة طيزها وكان بعبوص محترف عارف طريقه لخرمها فانبسطت بيه ورجعت بطيزها على اللي بيبعبصها ده وسابت نفسها ليه وبتبص حواليها علشان تطمن ان محدش واخد باله وهيا حاسه باحلى بعبصه بتتعمل في طيزها ودايبه في الصباع الشقي اوي اللي بيلعب جوة طيزها وبيبعبصها جامد من ورا وهيا مرتاحة ومبسوطة وصباعه واخد راحته على الاخر جوة طيزها يزغزغ ويقرص ويلعب في خرمها خصوصا ان بنطلونها كان خفيف جدا ومش لابسه اندر تحته وده سمح لصباعه انه يدخل كله جوة طيزها وبيبعبصها براحته وهيا دايبه من شدة المتعه والمتحرشين قصادها بيلعبوا في كسها و بزازها من قدام كانها لعبه وسطهم
اتمتعت اوي بالبعبصة وبعدين خرجت من المترو في المحطة اللي بعدها وهيا فرحانة لانها خدت متعتها من البعبصه زي ماهما خدوا متعتهم من التحرش بجسمها وطبعا المتحرشين وراها بيحاولوا يعاكسوها وهيا تسيبهم وتمشي وتمسك الموبايل وترد عليا على الواتس
= انا اسفه اتأخرت عليك
* لا ولايهمك
= انا حجيلك المحطة اللي اتفقنا عليها
* مفيش داعي انا عندك اصلا
= عندي الزاي؟ انت بتراقبني؟
* لا .. أنا كنت بعمل حاجة اهم
= حاجة ايه؟
* بصي وراكي وحتلاقيني
بصت وراها واول ماشافتني قالت
= لو حنبداها مراقبه وجو الغيرة ده فبلاش احسن
* وانتي في المترو مش كان حد واقف وراكي؟
= انت ركبت معايا نفس العربيه؟
* ردي عليا
= مش واحد بس
* انا قصدي على اخر واحد اللي كان بيحط ايده من ورا وسبتي نفسك ليه
= اسمع بقى لو مش عاجبك اني كده تقدر تمشي وننسى الموضوع ده كله
* اسمعيني انتي .. الواحد ده يبقى انا!
= نعم!
* طبعا.. مانتي مش شايفه اصلا مين بيعمل فيكي كده من الهيجان اللي انتي فيه
= انت بتتكلم بجد؟ ده كان انت؟
* عجبك شقاوة صباعي؟
= انت كنت بتبعبصني بجد؟
* بصي كده
وطلعت موبايلي وفرجتها على القصص اللي بكتبها ولما شافتها اتصدمت
= انت كاتب القصص دي؟
* ايوه
= طب ينفع ادخل معاك عماره دلوقتي؟
* بس كده؟ .. تعالي
ومسكتها من ايديها وخرجنا من المحطة وهيا زي التايهه مش مستوعبه ان انا كاتب القصص دي وانا كنت عارف انها حتاخد وقت لما تستوعب ومقدر ان الصدمة كبيرة عليها
ودخلنا عمارة هادية وطلعنا السلم ووقفت ابص ليها من غير مااعمل حاجه
* ايه مالك
= انا مش مستوعبه ان اللي كاتب القصص دي يبقى هو اللي واقف قصادي دلوقتي
* ايه رايك تتاكدي بنفسك؟
= ازاي ؟
* لفي كده
ولفت وادتني ظهرها وغرفت طيزها بايدي واديتها احلى بعبوص في طيزها ورفعت طيزها بيه وفضلت العب بصباعي جوة طيزها وابعبصها بيه جامد زي ماعملت فيها في المترو ومن حركه صباعي جوه طيزها اتأكدت ان انا فعلا اللي كان بيبعبصها في المترو وطبعا لما صدقت تحس بالمتعه دي ورجعت على ايدي بطيزها وسابت نفسها على الاخر وانا فضلت ابعبص طيزها بصباعي كتير اوي وهيا طبعا مدمنة بعبصه لما صدقت تحس الاحساس وعاشت في عالم تاني من المتعة والاثارة وهيا حاسه بصباعي جوة طيزها عمال يبعبص ويمتع في خرمها وقماشة بنطلونها الخفيفه داخله مع صباعي جوة طيزها وسامح لصباعي انه يلعب براحته جوة طيزها وطبعا صباعي لما صدق يبعبص طيز حلوة زي طيزها مادي شغلته اصلا وكلمتها وصباعي جوة طيزها وشغال بعبصه
* حلوة البعبصه ؟
= يخرب بيت صباعك ..انت بتبعبص حلو اوي ... اح اح كمان
* ايه رايك اعمل كده معاكي باقي العمر؟
= وتسيبني اركب المترو؟
* وحركب معاكي كمان
= احححح حلوة اوي .. اعمل كمان
* بس فيه حاجة
= ايه هيا؟
* زي مانتي حتسمحي للناس تتحرش بيكي لازم تعرفي اني حعمل كده في بنات تانية غيرك
= مانا عارفة كده من قصصك
* من قصصي بس ولا من صباعي اللي بيبعبصك دلوقتي؟
= صباعك حلو اوي بجد اححححححح بقى انت بتبعبص جامد
* من كتر ماصباعي بعبص بنات كتير بقى عنيف وشقي اوي في البعبصه
= ماهو باين اححححححح بس بقى بالراحة
بدات ابعبصها جامد وبعنف وادخل صباعي كله جوة طيزها للاخر اوي علشان تشبع بيه وباللي بيعمله جوة طيزها بس هيا كانت عايزه اكتر واكتر
دابت اوي من المتعة وشوفت في عنيها ان هو ده حلم حياتها ومش عايزه اكتر من كده لدرجة انها بتركب المترو وسط الزحمة وتهين نفسها وسط المتحرشين علشان تحس الاحساس ده بس
قربت من ودنها وصباعي كله جوة طيزها ودفعته جواها جامد ورفعت طيزها كله بيه فدخل صباعي جوة اخدود طيزها اوي وبقيت العب في خرمها بطرف صباعي بحركة تدوب اي بنت وقولت في ودنها
* بس تسمعي كلامي
= خدامتك ... اححححححح ... هو صباعك ده مش بيرحم؟
* لا ليه
= اح اح لا كده ححبك بجد
وطبعا قالت كده وهيا حاسه بزغزغة جريئة وسافله اوي من صباعي جوة طيزها ومعاها وجع مثير اوي في خرمها وبعدين دخلت صباعي جامد جوة طيزها وقرصت بصباعي طيزها جامد اوي لحد ما وجعها في خرمها فهاجت اوي اوي من الحركة دي وقالت بحبك
* اتقالت ليا كتير
= ليهم حق
* سافل مش كده؟
= سافل وقليل الادب ومش بيرحم اح بقى كفايه اححححح ده بيدخل تاني جوة اححححححح
* اسكتي
= اححححح مش قادره
فحضنتها من قدام وزنقتها في الحيطة وبوقي في بوقها علشان تسكت وهيا لفت ذراعها حوالين رقبتي وفضلت تبوس في شفايفي بهيجان اوي وتدخل لسانها جوة بوقي وهيا في عالم تاني وفضلت تتمتع وتمتعي بشفايفها مسافه لحد ماهديت شوية
* طعم ريقك يجنن
= حتى كلامك حلو .. ممكن اعشقك؟
* ده انتي كنت حتمشي وتسيبي في المترو من شوية واتغيرتي 180 درجة علشان بعبصتك بس! .. بتحبي البعبصه اوي كده؟
= لا بحبك انت وكان نفسي فيك من زمان اصلا
* وانا حفضل امتع فيكي وابسطك باحلى تحرش وبعبصه .. يلا نطلع من العمارة لحد ياخد باله
خرجنا وهيا بتكلم نفسها زي المجنونة
= ازاي!
* مش مهم الزاي المهم النتيجة
= وايه هيا النتيجة؟
* انك حتتجوزي وتتبعبصي زي ماكنتي بتتبعبصي قبل كده واكتر كمان
= انت موافق اصلا انك تتجوز واحده كده؟
* بصي معروف انه كمان تدين تدان وطالما بعمل كده يبقى حيتعمل في مراتي فقولت اخدها من قاصرها واتجوز واحدة بتحب كده اصلا!
فضحكت اوي وانا ضحكت معاها وصوتنا جاب اخر الشارع
* انا عازمك على حاجة .. شكلك ماكلتيش حاجة من الصبح
= بس انا عايزة اركب المترو تاني
* المترو مش زحمة دلوقتي احنا ناكل وبعد ساعة كده نركب المترو يكون اتزحم ولو مش زحمة اطمني انا اعرف مواصلات حلوة تانية
= انا مش مصدقة وداني
* لا صدقي
= ده احلى صوت واحلى كلام بسمعه
* مانا كمان شايف اجمل واحدة وجسمها مهيجني طول الوقت
= بجد؟ عجبتك؟
* جسمك جامد ولبسك حلو وخفيف اوي
= ولسه عندي تشكيلة لبس حتعجبك اوي .. انا حبهرك
* كل يوم حنبهر بعض بحاجة جديدة
= انا موافقه
* على ايه بالضبط؟
= موافقه عليك
* انتي عارفة ده معناه ايه؟
= ايه؟
* معناه ان صباعي حيسكن جوة طيزك انتي وده حيبقى بيته
= فضحكت وقالت بدل ماهو عمال يبعبص كل طيز والتانية وينطر في البنات
* انتي بقيتي تتكلمي على راحتك اوي
= مانت بقيت حبيبي خلاص .. اكلمك براحتي بقى
ومسكت ايدي وباست صباعي اللي ببعبصها بيه
* كده الناس تبص علينا يامجنونة
= لازم ابوسه السافل ده .. بحبه وبحب شقاوته
* تبقي تقفلي عليه بطيزك وهو بيبعبصك بعد كده
= حاضر
فيه شاب وبنت سمعونا وهما معديين من جنبنا بالصدفة واحنا بنقول الكلام ده وبصوا لينا باستغراب اوي
فبصيت ليهم وقولت بكره تتجوزوا وتخلفوا وتندموا على اليوم اللي عرفتوا فيه بعض من كتر المسئوليات والعيال
فهيا ضحكت
= انا مش مصدقة ان فيه حد بيفكر كده
* اه فيه انا
= وانا بحبه ودايبه فيه
* بتحبيني من اول يوم اومال بعد كده حتعملي ايه؟
وخدتها وروحنا مطعم وكلنا وبعدين خرجنا على محطة المترو على طول
* انتي بتروحي الساعه كام؟
= لما بيكون المترو زحمه بقول لبابا ان عندي شغل كتير وحتاخر
* اوفر تايم يعني!
= فضحكت وقالت بس انت طبعا مش حقولك كده انت عارف كل حاجة
* وتقولي ليه وانا اللي حبقى معاكي في المترو اصلا!
= حتتحرش بيا كل يوم؟
* لا .. كل ساعه
= مش كفايه
* يبقى كل دقيقه
= مش كفايه
* طب كل ثانيه
= افكر
* تعالي ندخل العماره دي علشان تعرفي تفكري كويس
وخدتها ودخلنا العمارة وحضنا بعض جامد وانا ببعبصها من ورا واتمتعنا ببعض كويس قبل مانركب المترو ونتمتع بالتحرش كمان وكنا زي المجانين في اليوم ده وبعدين روحت البيت متاخرة ...
** قصة خيالية ولاتمت للواقع بصلة 😂
الجنان مع الادب والاحترام بيعملوا احلى مواقف علشان كده بفكر اكتب قصص من النوع ده كتير
انا كده واكيد حلاقي اللي زيي واعيش معاها القصص الجريئة دي 😉